tiistai 29. heinäkuuta 2014

101 päivää

Tänään on 101. raskauspäivä. Laskujen mukaan jäljellä on siis 179 päivää. Aivan mahtavaa, loppujen lopuksi tää aika on kulunut nopeasti. Toivottavasti sama tahti jatkuisi! Eilisen tasalukupäivän kunniaksi tuli kivasti postista tilaus. Kahdet pöksyt jotka tilasin Lindexin alesta. On taas niin lutusia! Eikä maksaneet juuri mitään, persikan väriset 2,20 ja raidalliset 3,40!

A:n vatsa on alkanut kasvaa ihan älyttömästi, kai se tässä kohtaa on vielä turvotusta suurimmaksi osaksi ja turvotusta on ollutkin jo monta viikkoa. Mutta jotenkin tässä kahden viikon sisään mahasta on tullut aivan valtava! Ihmetellään sitä joka päivä ja mä tykkään tosi paljon silitellä sitä. Mun mielestä on hauskaa kun tulee iso vauvamasu! Ollaan ostettu A:lle jo muutama äitiysvaatekin. Farkut on kuulemma puristanut ja olen huomannutkin että nappi pitää vaivihkaa aina avata:D Hankittiin siis pari viikkoa sitten kahdet äitiysfarkut ja eilisen tilauksen mukana tuli myös kaksi äippäpaitaa. Ehkä paitoja ei sentään vielä tarvitse käyttää mutta ovatpahan valmiina sitten kun massu kasvaa suuremmaksi!

Mä oon tietysti tykännyt jo jutustellakin mahalle, vaikka tiedän ettei vauva sitä vielä kuule. Kuulo ilmeisesti kehittyy 20. viikon tienoilla joten sitä saa vielä vähän odotella. Toinen mitä odotan on ekat potkut! Jotkut voi tuntea niitä jo näillä viikoilla (vaikka yleensä esikoisen kanssa menee viikoille 16-20) ja A on ollut alusta asti kaikesta tosi herkkä tuntemaan mitä kehossa tapahtuu, joten oon ajatellut että ehkä liikkeetkin tuntuisi jo aikaisessa vaiheessa. Saa nähdä!

Sunnuntai vietettiin lasten ympäröimänä, kun mentiin mun veljen perheen kanssa Lintsille. Vietettiin siellä vaatimattomasti 10 tuntia! Veljellä lapsia on neljä, joista nuorin täyttää tänä vuonna 4 ja vanhin on 10. Voin kertoa että illalla oli aika väsähtäneet fiilikset kun oli juossut näiden neljän kanssa laitteesta toiseen koko päivän! Päässä vähän humisi ja vikassa laitteessa mua alkoi jopa hiukan etomaan! Se on täysin poikkeuksellista mulle, yleensä ei tuu paha olo vaikka vatkattais kuinka. Luulen että se johtuu mun isän hiukan railakkaasta ajotyylistä, johon oon tottunut jo pienenä.. Aika moni on nimittäin valittanut tulevansa sen kyydissä pahoinvoivaksi, mutta mulla tai veljillä ei ole sellaista ollut ja siedetään muutenkin todella hyvin kaikenlaista vatkaamista. Oli kuitenkin tosi hauska päivä, tykkään noista lapsista paljon! A ei tänä vuonna halunnut ottaa ranneketta kun ei raskaana varmaan ole hyvä mennä laitteisiin, eikä se muutenkaan ole niin innokas hurjapää. A osallistui kuitenkin johonkin bingoon ja päihitti meidät muut voittaen pehmonallen. Annetaan se sitten meijän beibille kun syntyy:) Vauveli on saanut jo aiemmin tuliaiseksi valkoisen pehmokuutin mun vanhemmilta. Eli nyt on kaksi ensimmäistä lelua jo hankittuna!
Tämmöinen nallukka!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Blog Design by Get Polished